توابین

قیل و قال های یک طلبه

توابین

قیل و قال های یک طلبه

توابین

توابین
یعنے
هنوز بعد از
حسین(ع)
هم
میتوان
شهید شد ..

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

حواسمون باشه

دوشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۸، ۰۴:۲۶ ب.ظ

آدم‌هایی که بقیه رو درک میکنن و حواسشون به بقیه هم هست، دو هیچ جلوتر از آدم‌هایی هستن که به جز خودشون احدی رو تو این دنیا نمی‌بینن! اونا که فرقی بین مال خودشون و اموال بقیه نمی‌بینن، اگر آئینه ماشینی کنار خیابونِ پررفت و آمد می‌بینن به سمت داخل ماشین میچرخوننش، اونا که اگه پول کسی زمین میفته بهش میگن، اونا که درک میکنن این روزا جور کردن مدارک گم‌شده چقدر سخته و اگه کیف مدارک رو زمین می‌بینن برش میدارن تا یه جوری به صاحبش برسونن!  اونا که موقع نشستن تو مترو حواسشون هست به جز پیرمرد‌ها کسایی هم هستن که خسته‌ان و نیاز دارن که بشینن و باید جامون رو بهشون بدیم، اونا که موقع رد شدن از گیتِ BRT دور و بر رو می‌بینن که اگه کسی بلیط نداشت به جای اون هم بزنن تا لنگ نمونه! اونا که انقد مرام دارن که به راننده تاکسی‌ها پول خورد بدن تا ناراحتشون نکنن! اونا که اگه می‌بینن یکی ده نفر عقب‌تر از خودشون تو صف کار‌های بانکیه و عجله داره، نوبتشون رو جا به جا کنن!

اونا که آشغالی جایی می‌بینن برمیدارن که کمرِ رفتگرِ اونجا یه بار کمتر خم بشه،

اینا که اگه می‌بینن موتوری و ماشینی کنار خیابونه، حتی اگه وارد نیستن و نمیتونن هم، میرن کنارش و ازش میپرسن کمک میخواد یا نه؟ که احساس نکنه هیچکس به فکرش نیست! اونا که تو صف نونوایی سنگک وقتی شلوغه ده‌تا نون سفارش نمیدن که بقیه بیشتر معطل بشن!

اونا که میفهمن یه زن باید صندلی جلوی‌ تاکسی بشینه تا راحت‌تر باشه، که اگه عقب هم نشست مثل خواهر و مادرشونه و خودشونو جمع کنن.

اونا که میدونن مادرشون از صبح تو خونه کلی کار کرده و خسته‌ست، بعد از خوردن غذا تو جمع کردن سفره کمکش کنن!

اونا که میگن پارک نکنید جلو خونه‌مون پدرصلواتی‌ها، ولی بعدش مث این بابابزرگای مهربون میگن حالا اگه ازینکارا کردی شماره‌ت هم بذار زنگ بزنیم بیای برداری خب،

و حتی اونایی که یه کوچولو غرور دارن و روشون نمیشه کمک بخوان، ولی کمک نیاز دارن ..


آخه ائمه ما گفتن که اونی که برای خودت میخوای برای بقیه بخواه ! و انتظارِ کمک و تشکرکردن هم نداشته باش! یعنی اگه همه اینکارارو هم میکنی همچین تهِ دلت قنج نره که حالا خبریه :))


حالا توی همه‌ی جملات بالا، خودمون رو بذاریم جای طرف مقابل که نیاز به کمک داره، بازم بی‌تفاوت رد میشیم؟


  • مصطفی موسوی

نظرات (۱)

  • فروغ صدیق فرد
  •  عالیہ..خداقوت

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی